2012. május 21., hétfő

Széllel szemben mulcsolni...

A tanfolyamra az oktatók többek között mulcsolásra alkalmas anyagot kértek, hogy szerezzek be. Ez lehet nedves vagy száraz, kaszálék, szalma, széna, végül is bármilyen szerves anyag, amely alkalmas arra, hogy lefedje a talajt a növények körül, ezzel visszatartva a földben a nedvességet és visszaszorítva a gyomokat... Kiderült, alig három háznyira a szomszédnak három tehene is van (eddig csak a MÚÚ hallatszott, most megismerkedtem a gazdájukkal, Marikával is, aki nagyon kedves), és kapunk trágyát, meg szalmát is  a bocik alól a hétvégére :-)

Arról, hogy miért is kell nekünk mulcsolni, nagyon tanulságosan bizonyosodtam meg. A múlt héten már a tanfolyamra való előkészület lázában nekiálltam, hogy megszabaduljak kertem "szégyenétől", egy kb. 5 x 8 méteres térdig érő gaz-táblától. Ide mákot ültettünk még a tavasszal, és bár nem nőtt ki, sajnáltam megkapálni hátha mégis jön a mák... A gaz meg csak nőtt, nőtt... Múlt héten nekiláttam, és tövestől egyenként húzkodtam ki a dzsungelt. A hét közepi esőzés után két nappal a "gazföld" közvetlen közelében már mindenütt száraz volt a talaj, itt viszont még, a frisen kihúzott libatop meg disznóparaj alatt porhanyós, nedves maradt a föld...


Most, négy nap után hazatérve jó családi szokás szerint nekiláttam "megkaparászni" a földet a palánták körül - olyan száraz és rögös ugyanis, hogy hiába jósolnak esőt a hétvégére, a víz nem jutna el a növény gyökeréig... Szóval a kis kapámmal töröm-vágom-kalapálom a száraz, megkeményedett rögöket. És lám: a komposztáló tele frissen nyírt fűvel! Úgyhogy nem vártam a hétvégéig, hanem kaptak a kis paradicsom palánták friss illatos zöld mulcskoszorút...

Itt a Tanyán mindig fúj a szél, ráadásul enyhe lejtőn vagyunk, most is a két kezem közé szorítva tudtam csak lenyomkodni a növények köré a kaszálékot.

Vajon elhordja-e holnapra a szél vadiúj mulcsomat?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése