2012. június 11., hétfő

Gazfészek a kertben

Annyira jól sikerült a legutóbbi eszmefuttatás a nem kultúrnövényekről, hogy láthatóan felbátorodtak, és dzsungelszerűen megindultak kertemben! Csütörtökön hagytam itt mindent, és vasárnap délelőttre a bő eső és a meleg mindent kétszeresére növesztett! Nőnek a káposzták, teremnek a sárgacukkinik, zöldellik a paradicsom, hatalmasak a tökök!


A sok nagyranőtt gyom miatt egy baleset is történt tegnap - megpróbáltam a babokat kiszabadítani a gyomok alól, és nagy igyekezetemben véletlen egy bab is kijött vele! Ráadásul ez a Repka Ágitól kapott kettő darab Yin-Yang mintás különleges bab második darabja volt, ami idáig ki sem nőtt, most meg rögtön kiírtottam!

Ma anyukám bíztatására nekiláttam a tökök körül a gyomlálásnak. A gazterngerben a tökök körül szépen megtisztítottam a terepet - pőrén hagyva a földet körülöttük. Húzkodtam ki a növénytakarót, ami tartja a talaj nedvességét. Nem volt jó érzes. Kelletlenül csináltam... ...amíg eszembe nem jutott Györgyi a permakultúra tanfolyamról, aki ahogy kihúzkodja a gyomokat, már takarja is velük a földet - gyökérrel felfelé helyezi őket a talajra, hogy nehogy visszanőjjenek.

Hát elkezdtem én is ezt csinálni. A méretükhöz képest most már picike szalma-mulcs gyűrűben ülő tököcskék köré szépen gyökérrel felfelé körben visszapakoltam a kihúzott gyomokat, fészket formálva belőlük. Most kétszeresére nőtt a mulcs átmérője a tökök körül! Egy idő után visszatértem azokhoz a tökökhöz, amikkel kezdtem a gazolást, és azokat is körbevettem. Majd a dinnyékkel folytattam. Ahogy haladtam, kezdett megváltozni a fejemben a sípcsontig érő gyomok kihúzkodásának filozófiája: nem a feleslegesen növő hívatlan gazokat írtom ki azon tűnödve, hová tegyem ezt a nagyrakás büdös gyomot, hanem azt keresem, hol vannak még jó nagyra nőtt, mulcsnak való egyedek. Az oly régóta keresett mulcsolni alkalmas anyagról kiderült, ott hever (nő, él, terjeszkedik) a kertben, még talicska sem kell hogy áthordjuk a szomszéd tehene alól.


2 megjegyzés:

  1. Nem tudtok valami elérhetőséget a Pandóra Mélyökológiai Egyesülethez? Közösségi Kert beindítása miatt keressük őket. KÖszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sári,

      Én vagyok a Pandora Egyesület egyik alapítótagja, és ezt az email címet használjuk egyesületi email címnek:
      passionfortheearth@gmail.com

      Várom, hogy miről an szó, miben tudunk segíteni, együttműködni.

      Üdv,

      Berecz Ági

      Törlés